söndag 9 mars 2014

Sommar sjal

sjal.sticka,amelia lace, claire lace, spetssjal
Redan när jag började maska av min blivande sommarsjal kändes det inte helt rätt.
Tänkte ändå ge den en chans och fortsatte avmaskningen. Kanten blir fin, sticka 2 maskor rätt ihop, sätt till baka maskan på vänster sticka och sticka 2 maskor rätt ihop igen, sätt tillbaka maskan och fortsätt så.
I all oändlighet kändes det som eftersom jag hade ursprungligen 250 m, på nästa varv ökade jag varannan maska. Alltså blev det 500 m som alla användes två gånger. Puh 1000 m är jobbigt att bara hålla kvar på stickorna. 160/65 cm stor blev den oblockad.
Jag har varken fäst trådar eller stickat volang kanten för den känns fortfarande inte helt rätt.
Tänkte mig större, glesare, rundare eller också vill jag bara göra en till, knasiga mig.
avmaska  sjal,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar