onsdag 18 april 2012

Nu gjorde jag det IGEN

Det här är definitivt ett brott mot mitt eget nyårslöfte - att göra klart en sak i taget. Men vad ska man göra när ideerna hoppar jenka i huvudet. Jag måste bara komma igång med projektet.
Jag stickade en vit tröja i ett härligt boucle garn på rundsticka. Mönstret fanns bara i huvudet och min kropps uppfattning är tydligen lite ur kurs.( den blev för tight tyckte jag )REPA UPP OCH GÖR OM. Det vita garnet skulle inte räcka till en större modell så jag gjorde om mönstret helt och lade in lite svarta ränder.
Jag hade ju massor av samma garn i svart så jag "skulle bara" göra en helsvart tröja först. Resultatet efter ett par mindre upprepningar blev superbra. En lång tröja som jag ska knäppa med ett blixtlås. Sy samman behövdes inte då allt är ihopstickat med raglansöm och rundsticka. Endast blixtlåset ska sys för hand.

Tröjstickena är för stora att ha med när jag åker bil så då har jag börjat på en korg till husbilen - att ha handarbetesprojekt i förstås. Jag virkar i plastsnöre och det är tungt för handleder och fingrar så då måste jag ha något lättare att pyssla med emellan.
Då passar det utmärkt att jag hittat ett korsstyngsbroderi med nalle puh på som jag kan göra om till mitten rutan i en baby filt. Den virkar jag i Tilda bomullsgarn. Förklaringar till mitt nyårslöftesbrott finns det gott om.
Nu sticker jag till min favvobutik och ser om de fått in något nytt kuligt garn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar